Vår Policy

1. Integritetspolicy samt Retur och Återbetalningspolicy för Bodzie AB

Vi på Bodzie AB värnar om din integritet och strävar efter att hantera dina personuppgifter på ett säkert och ansvarsfullt sätt. Nedan beskriver vi vår integritetspolicy och hur vi samlar in, använder, skyddar och delar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och branschstandarder.

Insamling av personuppgifter:

Bodzie AB samlar in personuppgifter från dig när du använder våra tjänster, exempelvis när du handlar i vår webbutik, kontaktar vår kundtjänst eller prenumererar på vårt nyhetsbrev. De typer av personuppgifter vi kan samla in inkluderar namn, kontaktinformation, betalningsinformation och köphistorik. Läs mer om vår insamling av cookies och personuppgifter här.

Användning av personuppgifter:

Bodzie AB använder dina personuppgifter för att tillhandahålla och förbättra våra tjänster, för att behandla dina beställningar, för att kommunicera med dig och för att uppfylla lagliga skyldigheter. Vi kan även använda dina uppgifter för marknadsföringsändamål, men endast om du har gett ditt samtycke.

Skydd av personuppgifter:

Bodzie AB vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller obehörig användning. Vi lagrar dina uppgifter endast så länge det är nödvändigt för att uppfylla de ändamål för vilka de samlades in eller enligt gällande lagstiftning.

Delning av personuppgifter:

Bodzie AB delar endast dina personuppgifter med tredje parter när det är nödvändigt för att tillhandahålla våra tjänster, exempelvis med betalningsleverantörer eller leveransföretag. Vi säljer aldrig dina uppgifter till tredje parter för marknadsföringsändamål.

Returpolicy enligt svensk lag:

Enligt svensk lag har du rätt att returnera oanvända och i originalskick varor inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att utöva din retur- och ångerrätt måste du meddela oss inom denna tidsram och returnera varan i enlighet med våra riktlinjer för retur.

Kontaktinformation:

Om du har frågor eller funderingar angående vår integritetspolicy eller hanteringen av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på följande adress: contact@nordicoralcare.com

2. Återbetalningspolicy enligt Distansavtalslagen:

Enligt Distansavtalslagen har du rätt till återbetalning av det belopp du har betalat för varor eller tjänster som du har köpt på distans, om du ångrar ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan eller från ingåendet av avtalet om tjänsten. För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss skriftligen eller per e-post inom denna tidsram.

Vid återbetalning ska vi återbetala det belopp du har betalat för varan eller tjänsten inom 14 dagar från den dag då vi mottog ditt meddelande om återkallelse av köpet. Återbetalningen kommer att ske via samma betalningsmetod som du använde vid köpet, om inget annat har avtalats. Vid swish betalningar så kommer återbetalningen att ske via banköverföring. Det kommer inte att medfölja några extra avgifter avseende återbetalningen.

Observera att återbetalningen förbehålls under förutsättning att varan återlämnas i originalskick och att den inte har använts eller skadats på något sätt. Du ansvarar för kostnaderna för returfrakten om du utövar din ångerrätt.

Reklamationspolicy:

Vi på Bodzie AB strävar efter att leverera produkter av hög kvalitet och vi är dedikerade till att säkerställa att du är nöjd med ditt köp. Om du upptäcker några fel eller brister på en produkt som du har köpt från oss, är du välkommen att reklamera den enligt följande policy:

  1. Felaktiga eller skadade varor: Om du mottar en vara som är felaktig eller skadad, ber vi dig kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, men senast inom skälig tid efter att du har upptäckt felet eller skadan. Vi kommer att ersätta den felaktiga eller skadade varan eller erbjuda dig en återbetalning enligt gällande lagstiftning.

  2. Reklamationsprocess: För att reklamera en vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst via e-post och ange ditt ordernummer samt beskrivning av felet eller skadan. Vi kan behöva att du skickar tillbaka varan för ytterligare utvärdering innan vi behandlar din reklamation.

  3. Reklamationsrättens omfattning: Din reklamationsrätt omfattar fel eller brister som är närvarande vid leveransen av varan och som uppkommer inom skälig tid efter leverans. Reklamationsrätten omfattar inte fel eller skador som uppstår till följd av normalt slitage, felaktig användning eller bristande underhåll.

  4. Hantering av reklamationer: Vi strävar efter att behandla alla reklamationer så snabbt som möjligt och med högsta möjliga kundservice. Vi kommer att informera dig om resultatet av vår utvärdering och vid behov erbjuda dig en lämplig lösning, såsom reparation, ersättning eller återbetalning.